vrijdag 3 april 2015

Verloskundige week 30

De kleine man lag precies zo als hierboven tijdens de echo. Ik kreeg een prikje in de vinger, want het bloed moest getest worden. Bloeddruk was lekker laag en ik was in 2 weken iets van 1,5 kilo aangekomen. 
Tijdens de echo zag alles er netjes uit. Hij is niet heel erg groot en groeit netjes op zijn eigen lijn. Vruchtwater was nog voldoende. De navelstreng zag er netjes uit en de placenta ligt achter zijn ruggetje.

Het hoofdje ligt boven met zo nu en dan een beentje erbij. Hij kan nog draaien dus als hij het zelf doet is dat natuurlijk alleen maar fijn. Maar omdat ik geen zwembad aan vruchtwater had bij Jazzlynn houden ze het goed in de gaten. 20 april heb ik weer een echo en controle. De echo is om te kijken naar het vruchtwater  (een of hij goed groeit) maar dat niet alleen. Ze gaan ook kijken of hij gedraaid is en goed ingedaald. Jazz lag rond deze tijd netjes ingedaald. Zo niet dan wordt er een afspraak gemaakt om hem te laten draaien, een vervroegde afspraak. Ik heb namelijk niet zoveel ruimte. Lukt dit niet dan wordt het waarschijnlijk een keizersnede.

Ik moet rustig aan doen en veel ontspannen van de verloskundige want zo geef ik hem de ruimte om zelf te draaien. Als ik merk dat hij wilt gaan draaien moet ik hem zoveel mogelijk de ruimte geven door flink te ontspannen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten